Freshin tehtaita on kehitetty digitalisaation tarpeisiin

Fresh Servant Oy on voimakkaasti kasvava ja kehittyvä elintarvikealan yritys, jonka juuret juontavat 1970-luvulla perustettuun pieneen vihannestukkutiimiin.

Fresh on ankkuroinut toimintatapansa neljään keskeiseen arvoon: vastuullisuus, innostava ilmapiiri, yhdessä onnistuminen sekä hyvinvointi ja terveellisyys. Arvot muodostavat Freshin kulttuurin perustan. Yhtiön visio on olla asiakkaidensa luotettava ykkösvalinta tarjonnassa, jossa hyvinvointi ja arjen helpottaminen yhdistyvät ruokaan ja ruokaratkaisuihin – Suomessa ja sen lähialueilla.

Fresh tunnetaan Hetki-brändillä valmistetuista valmiista salaateista sekä vihannes- ja hedelmäkomponenteista. Yhtiön SalaattiMestari-konsepti puolestaan tarjoaa valmiin salaattibaarin kauppoihin, josta kuluttajat voivat poimia omaan salaattiinsa ainekset omien mieltymystensä mukaan.

Fresh Servantin valtakunnallinen HoReCa-alan liiketoiminta toimii nimellä Fresh Pro Foodservice. Fresh Foodservice toimittaa Hetki-tuotteita, SalaattiMestarin salaattibaarituotteita sekä isompia, palvelutiskeihin ja catering-tarkoitukseen sopivia, GN 1/1 ja GN 1/2 -pakkaukseen pakattuja salaatteja valtakunnan tukku- sekä muille asiakkaille. Fresh Pro palvelee alueellisena tukkuna, josta löytyy laaja valikoima elintarvikkeita ravintoloille.

Freshillä on toimipisteet Pedersöressä, Seinäjoella ja Lapualla. Yhtiö on kehittänyt tehtaitaan vastaamaan automaation ja digitalisaation uuteen aikaan. Freshillä on käytössä useita Suomen Teollisuusmerkintä Oy:n toimittamia Videojet 1520 ja Videojet 1530 -laitteita. Niillä merkitään päiväyksiä pahvilaatikoihin sekä valmiisiin salaattirasioihin.

Yrityksessä työskentelee noin 500 henkilöä lähes 30:stä eri maasta.